tisdag 23 oktober 2012

Tvivel


Fick kallelsen till Högskoleprovet i förra veckan, tid, plats upplägg. Jag får inte ha miniräknare. Herregud den klumpen i magen var inte att leka med!
Mina chanser till att klara av mattdelarna på provet är nu körda. Jag kan inte formler, logik eller siffror heller för den delen.

Jag har även insett att jag inte kan stava längre, varken på svenska eller engelska som jag förr behärskade ganska så bra. Jag skriver helt enkelt alldeles för lite med vanligt papper och penna, de röda strecken och aoutocorrect är min räddning i vardagen uppenbarligen.

Men jag kommer skriva provet ändå. Annars har jag ju slängt 350:- till ingenting och det har jag inte råd med.

Känner i förväg hur tårarna kommer bränna
bakom mina ögonlock
när jag sitter där i en sal
fylld med människor som vet vad dom gö
r.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar