fredag 12 oktober 2012

Hur gick det då?


Jo, jag satte ju i början på veckan och jag har uppfyllt alla mina mål med veckan. 

Jag gjorde till och med 4 skoluppgifter, tog två korta promenader och en lång promenad och även om jag var ruggigt nära att sätta tänderna i en bit kladdkaka igår på jobbet lät jag bli. 

Så vad är meningen med detta då?
Jo, att sätta upp kortsiktiga och realistiska mål gör att du har något att sträva efter i veckan när det känns som att du har hur mycket tid som helst på dig att göra allt du ska. Det har du kanske. Men jag har inte det, inte när jag ska jobba vid sidan av studierna. 

Jag är dessutom ganska så bekväm och lat av mig och är oväntat duktig på att skjuta upp saker till sista minuten men något jag lärt mig av distansstudierna under förra terminen är att det inte håller i längden. Den enda som drabbas är en själv och det inte på ett bra sätt. 

Listor och mål, det är bra saker. Långsiktiga som kortsiktiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar