torsdag 11 oktober 2012

Överamtitiös student



Jag har slitit som ett djur denna veckan för att göra klar så många uppgifter som möjligt i skolan, målet var tre, jag är uppe i fyra nu. Tack vare att min lärare godkände uppgiften som jag trodde att jag misstolkat, så istället för att behöva gör om den gjorde jag en annan. 

Jag har även fått flytta fram min kursstart av Matte 2A (Tidigare Matte B) då ingen av mina kollegor kan byta pass med mig så jag kan gå på första lektionen. 
Målet var att kursen jag läser i behandlingspedagogs-utbildningen skulle vara klar till mattekursen började, vilket jag nog kommer bli i denna takt och tanken var att jag skulle kunna ägna två-tre veckor enbart åt matten. Nu gick det lite i kras så, överambitiösa Z har nu försökt få till så att hon kan få ett par tre uppgifter från nästkommande kurs att underhålla sig med i väntan på att matten ska börja.

Två problem med det dock: Det är inte säkert att den studiehandledningen är färdigt ännu samt att det skulle kunna väcka en avundsjuka hos mina klasskompisar. Två väldigt goda argument.

Jag har i alla fall slängt iväg frågan till min mentor och jag kan inte få mer än ett nej på min önskan. Får jag ett blankt nej, ja då kanske man skulle vara lite ledig? Nackdelen med det är att jag får stressa sedan, men det får lösa sig helt enkelt. Livet tenderar att lösa sig, även om man till en början inte tror det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar