söndag 14 oktober 2012

Ny veckan nya mål?


Jag kände ju faktiskt att ha ett nedskrivet mål hjälpte mig att få saker och tinga gjorda så jag tänkte testa denna veckan med. 
Det är en del jobb i veckan och på fredag blir det födelsedagsfest hemma hos oss så det är lite förberedelser inför det som kan ta tid, ni vet, städa, handla, systemet och möta upp folk som kommer både norr och söder ifrån. 
Målet är i alla fall att:


  • Göra 3 skoluppgifter
    Jag har 4 uppgifter kvar och är lite osäker på hur lång tid varje kommer att ta så jag satsar på 3 uppgifter och hoppas att jag även denna veckan hinner med fyra uppgifter.
  • Vara socker fri även denna veckan fram till fredagens fest
    Socker är ju ganska så onödigt ändå.... Eh, ja anser allt och alla utom min hjärna som skriker efter det dagligen
  • Ta 1-2 promenader.
    Promenerade till pendeltåget förra veckan, en promenad som tog 30-40 minuter och som var riktigt skön. Bra sätt att starta inför ett jobbpass att få lite energi i kroppen, ny luft i lungorna och rensa tankarna.
  • Tvinga fram besked ifrån skolan angående nästkommande kurs.
    Jag vill börja nästa kurs lite tidigare eftersom min start till Matte 2 blev en veckan sen, jag har frågat om jag kan få en eller ett par uppgifter att underhålla mig med så länge. I förra veckan var det oklart om studiehandledningen var färdig och om det ansågs helt okej med tanke på mina andra klasskamrater och om de skulle bli stötta/avundsjuka.
Då är det väl bara att sova och ta tag i det i morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar