onsdag 17 oktober 2012

Sökta kurser


För ett par dagar sedan var det sista dagen att söka in på Högskolan/Universitetet och jag satt vid ett par tillfällen och gick systematiskt igenom fristående kurser att ha som plan B. 

Givetvis står socionomprogrammet på Stockholms universitet överst. Stockholm är mitt hem och jag har inte orken att starta om någonstans igen så tätt inpå min omstart här i Stockholm som började för lite mer än två år sedan. Jag får se hur jag känner i framtiden för en flytt om jag inte kommer in här och om jag då känner att vi kan och vill flytta till en annan stad. 

Jag känner nästan att jag inte vill komma in på socionomutbildningen till våren då de andra kurserna jag sökt är så intressanta. Så länge jag bara kommer in på någon av de jag sökt kommer jag inte bli besviken.

Jag har bland annat sökt kurser inom motiverande samtal, både hälso- och vårdpedagogik och kurser inom handikapp, funktionshinder och autism.

De flesta kurser går på Stockholms universitet, en del är distanskurser och några är ortsoberoende. En kurs inom autism är på distans till Växjö men har en veckas träff i Växjö två gånger under terminen. 
Jag tror inte mina föräldrar skulle bli besvikna om jag kom hem en vecka eller två under våren. 
Hur jag kommer må efter tre dagar i Växjö är en annan sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar