tisdag 9 oktober 2012

Plan B


Plan B om jag inte kommer in på socionomutbildningen har ju hela tiden varit att läsa fristående kurser, alternativt läsa om Matte B om jag inte klarar en nu i höst. Så de senaste dagarna har jag letat spännande kurser att läsa. Det finns ju så många! Det är inte klokt.

Men jag irriterar mig på att en av de kurser jag mest av allt ville läsa är inställd, motiverande samtal (MI). Men jag hittade en hel del annat spännande. 

En annan sak som irriterar mig är att många av kurserna som jag vill läsa kräver antingen en SSK examen eller 190 hp i alla möjliga konstiga ämnen. Men jag tror jag hittat 8 kurser som känns spännande. 

Kurserna berör alla vård, omsorg, pedagogik och funktionshinder på ett eller annat sätt. En kurs om autism smög sig dessutom in som går över en hel termin med två veckolånga träffar i Växjö. Jag tror väl inte direkt att mina föräldrar blir ledsna över att ha mig hemma i en hel vecka.

Just nu verkar de fristående kurserna så lockande att det skulle kännas okej att inte komma in på socionomutbildningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar