torsdag 4 oktober 2012

Oväntat sms



Fick tydligen sms kl  01 inatt som började med "Hej, hoppas att jag inte väcker dig". Det är väl den sämsta starten på ett sms? Om jag nu inte är tillräckligt viktigt för att jag ska vakna, varför skickar du då sms:et så sent? Varför kan du inte vänta i ett par timmar då jag troligtvis ÄR vaken?

Men, i sms:et fick jag en ursäkt från en av mina kursare som rent ut sagt skällde ut mig på vår IT-platta för ett par veckor sedan. På grund av att jag hade råkat skriva en 4a istället för 2a i en mening som då hade förvirrat henne då det handlade om fördelningen av gruppuppgifterna. Jag försökte påpeka att det var ett enkelt stavfel men kursaren ansåg att det var slarvigt och respektlöst gjort. 

Men så i natt kom då ursäkten där hon erkände att hon överreagerat och att jag hade gjort ett bra jobb med indelningen av gruppuppgifter. 

Att erkänna att man har fel är en styrka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar