tisdag 6 november 2012

Sen anmälan


Nu när jag lagt ner matten har jag ju även fått lägga ner drömmen om att komma in på socionomutbildningen till våren. 
Så jag fyllde på min lista med fristående kurser. De flesta på distans och rör vård, omsorg, människor och psykologi på något vis. 

Jag behöver sysselsättning under våren. Jag är inte skapt för att "bara" jobba 75%
Det är för många lediga dagar och jag som nästan alltid börjar 14:30 när jag jobbar kommer ha allt för många lediga förmiddagar där till som jag kommer spendera i soffan och det är inte riktigt det jag vill. Jag har inte råd med det heller. Är jag ledig brukar det klia i shoppingfingrarna och lönen i vården är inte alls den bästa så jag får bara köpa det nödvändiga. Men fika då? frågar lillfingret som inte gett upp hoppet. 
Hjärnan har svårt att säga nej till det, för fika gör man ju sällan själv och att träffa människor älskar jag ju. Så det fikas i både tid och otid. Fantastiskt trevligt, men inte gratis. 

Ni håller väl en tumme för mig va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar