onsdag 21 november 2012

Ligger efter



För första gången sedan jag började plugga i januari ligger jag rejält efter i min planering. Jag som annars har en väldigt god planeringsförmåga och god struktur kring mina studier har drabbats av tidsbrist och stress. Stress över att jag ligger efter i så pass mycket att hjärnan låser sig och jag tappar hela tiden koncentrationen de få gånger jag kan sitta ned och plugga. Orsaken till att jag inte pluggar stavas jobb. Just nu har vi två sjukskrivningar och en vakant schemarad och vi få ordinarie får gå in och täcka upp en del arbetspass för att få verksamheten att gå runt. Jag älskar att ha mycket att göra på jobbet, och det har vi verkligen nu, men studierna blir lidande för det och det påverkar mig oerhört. 

Jag ser listan med alla uppgifter och får inte grepp om dem. Det är så många, ändå inte så många som min hjärna får det till. När jag väl sätter mig och ska göra uppgifterna gör jag dem större än vad de är och jag lägger mer tid på dem än nödvändigt och jag fastnar i dem. 

Många av uppgifterna kräver dessutom att vi ska läsa hela böcker på 100-300 sidor beroende på vilken bok det är, så när man väl ska plugga känner jag inte att jag kommer någonstans även om jag sitter och läser en bok i en timme. 

Ond cirkel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar