tisdag 27 november 2012

Övertid och sjukstuga


Rubriken ovan är en dålig kombination för en student som jag som redan innan vi började med kursen kände att hon låg efter. Men så är det. Min tjänst på 75% har vissa veckor närmat sig en heltid i räknade arbetstimmar. Jag har bytt pass för att kunna åka till skolan och sedan fått jobba ikapp dem och jag har även fått ta extrajobb för att dels få in lite mer pengar och för att verksamheten varit i behov av det.

När jag väl sedan fick en ledig helg kom febern och förkylningen som väntat. Ja, den var väldigt väntad då min sambo gått förkyld hela veckan. Gissa vem som nu känner sig mer stressad än någonsin?

Men jag räknade lite på det och jo visst ligger jag efter men är jag effektiv idag kan jag beta av 3 uppgifter. Dessutom har jag dragit ned på arbetet en hel del och får då per automatik fler dagar till plugg.

Jag försöker att inte stressa upp mig mer än nödvändigt även om det är svårt. Jag är van vid att alltid ligga steget före. Då får jag vända på det istället. Se det som en erfarenhet. Reflektera över vad som satte mig i den sits jag är i nu och hur jag ska göra för att inte hamna där igen.

1 kommentar:

  1. Jag jobbade väldigt mycket medan jag pluggade. Jag ser två starka fördelar:
    1) Jag har inga studielån (gick faktiskt lite plus under studieåren pga bodde billigt).
    2) Bra arbetslivserfarenhet.

    Kämpa på!

    SvaraRadera