måndag 12 november 2012

Dyskalkyli remiss


Som sagt var jag hos läkaren i förra veckan och fick en remiss till Danderyd skriven. Ett par dagar senare kom ett brev från dem där de meddelar att de för tillfället har minst 6 månaders kö för nya besök.

jag hade inga förhoppningar på att starta min utredning inom en månad, jag vet allt för väl hur vården fungerar och att det är köer nästan överallt. Speciellt till de mottagningar och läkare som inte hanterar väldigt akuta fall. Dyskalkyli är jobbigt, men det hotar inte min vardag. 

Som tur är finns vårdgarantin som säger att man inte ska behöva vänta mer än 3 månader på att få träffa en speciallist efter att ha blivit remitterad. Så, om tre månader ringer jag de som hanterar vårdgarantiärenden och försöker hitta en annan enhet att göra min utredning hos.

Just nu känner jag ändå inte att jag har tid för utredningen med skola, jobb och en jul som står bakom husknuten och väntar på oss alla, vare sig vi vill det eller inte, eller om vi ens firar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar