tisdag 30 oktober 2012

Ett beslut. Ett lugn.


Jag har haft det på känn ett tag men beslutet har fått mogna fram i min takt. Jag visste att det behövdes tas men jag behövde ta det. 

Jag har dragit i nödbromsen och kommer hoppa av mattekursen. Varför? 
Jag hinner inte. Jag har inte den ork och motivation jag måste ha för att ta mig igenom den. Det är för ångestladdat. Det tar mycket energi att plugga 200% och jobba 75%

För min skull stannar jag nu upp och tar en sak i taget.

Planen är nu att köra på resten av hösten så som den började. Jobb kombinerat med EN kurs. Det vet jag att jag klarar. 

De kurser jag sökt till våren hoppas jag fortfarande på. Jag vill gärna komma in på någon av dem för att ha en sysselsättning vid sidan av jobbet. Att "bara" jobba 75% är för lite för mig, rastlösheten de lediga dagarna kommer äta upp mig inifrån. 
Att kombinera jobbet med studier vet jag att jag klarar av och att i vår (förhoppningsvis) få kombinera med studier på högskola/universitet känns väldigt nyttigt och inspirerande. 
Jag är nyfiken på studier på högre nivå, jag trodde min nuvarande utbildnings skulle ha en högre nivå än vad den har, så jag vet inte hur jag klarar det. Men jag vet i alla fall att jag har disciplinen och viljan!

I vår kommer jag skriva högskoleprovet igen och till nästa höst ska jag söka mattekursen igen. Då ska jag BARA läsa matte och fokusera på den tillsammans med jobbet. 

Målet om att bli socionom finns kvar, det ska bara inte stressas fram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar