måndag 29 oktober 2012

Lediga dagar är pluggdagar


Jo men så är det ju när man jobbar 75% och pluggar heltid och lite till samtidigt. Men jag satt med matteböckerna i 3 minuter sen gav jag upp. Parenteser, x och kvadratrötter blandas och jag ser bara tecken som jag inte förstår. Jag vägrar gråta idag.

Faktum är väl att jag gett upp hoppet om att komma in på socionomutbildningen till våren. Det går helt enkelt inte. Den är en av Sveriges mest sökta utbildningar och nog för att mina betyg är bra så är de långt ifrån tillräckligt bra. För att lyckas komma in måste jag skriva ett bra resultat på högskoleprovet och helgens resultat kommer heller inte räcka till. Den stora nackdelen, för mig, är ju att matten finns med som en ganska så stor del.

Hur jag ska göra med matten den här terminen vet jag helt ärligt inte. Min sambo har höstlov den här veckan och kanske kan vi sitta lite men jag tror väl knappast att jag kommer kunna ta igen 3 veckor på kursen och 6 år i skolan på 3-4 dagar.

Så jag skjuter på det och går hemma i mjuksikläder utan att göra någon egentlig nytta.

Vid dessa tillfällen önskar jag att jag jobbade mer och inte hade någon matte hägnades över mig.

1 kommentar:

  1. Skumläst din blogg. Vi sitter i samma båt, typ.
    Eller vi har samma mål, typ.
    Skit samma, jag kommer fortsätta läsa.

    SvaraRadera