onsdag 24 oktober 2012

Tvära kast i humöret


Igår var en skitdag rent känslomässigt där jag mest tivlade på mig själv, mina förmågor och min hjärna, som dessutom spelade mig ett spratt. 

Jag lyckades få ihop en uppgift till behandlingspedagogutbildningen, den sista uppgiften jag hade på den kursen. Sen var tanken att jag skulle plugga matte men jag kom aldrig så långt. 
Bestämde mig för att följa med min sambo till Skärholmen istället då han hade ett ärende dit och jag passade på att köpa ett par saker till jobbet. När vi var där fick jag blixtrande huvudvärk, svettades och mådde lite illa. När sambon mötte mig igen trodde han att jag råkat ut för någon, såg tydligen helt förstörd ut. 
Vi åkte hemåt, jag struntade i sockerfria veckan och drack både cola och åt choklad samtidigt som jag körde ett Sons Of Anarchy maraton i soffan. Det var något mitt huvud uppskattade mer än matte.

Mycket av mitt tvivel igår berodde på att jag inte skulle hinna bli behörig i tid till socionomutbildningen men fick idag besked om att man kan få ett så kallat stressbetyg om man gör proven snabbare. Så, inom en månad kan jag ha ett betyg.Hur fan jag ska klara av att få godkänt så snabbt vettifan, men jag vet att jag måste försöka.
De nya betygen för gymnasieämnen gynnar även mig då den har fler steg för godkänt och uppåt till skillnad från den skalan jag hade i skolan som bestod av IG, G, VG och MVG. Nu går betygen från A till F eller något liknande där E är godkänt, med knapp marginal. Det är mitt mål. Att klara mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar