lördag 27 oktober 2012

Tankar efter Högskoleprovet


Så skrev jag provet. Inte så alls så skrämmande som min hjärna fått för sig att det skulle vara. De delar med text, ordförståelse och läsförståelse gick bra. Vågar inte säga hur bra men de kändes helt okej, vissa mer okej än andra. Så som det alltid blir.

På mattedelen gick det helt åt skogen vågar jag gissa. På den andra mattedelen gissade jag på 30 av 40 frågor. Försökte tänkta att ja, jag har ju 25% chans att pricka in rätt svar.

Det tog en stund, sen insåg min hjärna att det betyder att chansen att det inte är rätt svar är 75% som tur väl är hade jag nästan gjort hela provet då och hade inte mycket tid över till att korrigera mina svar än mindre räkna igenom dem. Eller ja, räkna och räkna. Många av talen förstod jag inte över huvudtaget, varken frågan, svaren eller lösningen. Herregud jag förstod ju inte ens alla tecken i talen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar