söndag 2 september 2012

En ny vardag


Tillbaka i Stockholm efter två dagar i Timrå som kanske inte gav mig så mycket som jag hade hoppats på. Jag tar inte ledigt från jobbet, bokar tågbiljetter och boende för att ha rast. Vilket jag även påtalade för mina lärare och det ser ut som att det blir en ändring till nästa tillfälle.
Det är alltid skönt att få snabba resultat på det man för fram.

Med oss hem fick vi som alltid ett litet kompendium med uppgifter att göra, till denna kurs var det ca 13 uppgifter varav två är frivilliga och görs om man vill nå ett VG och en uppgift var att delta i en föreläsning, alltså är även den avklarad. Eftersom jag har skiftat fokus kommer jag inte satsa på VG under hösten, alltså försvinner två uppgifter till. Kvar är då 10 uppgifter i kursen som behandlar sociologi.

Jag ska utöver dessa arbeta ca 70% på schema då jag fick fast tjänst på det boende jag jobbat som timvikarie under våren. Det är total lycka då det är en fantastisk arbetsplats på alla sätt och vis där jag trivs med arbetsuppgifterna, kollegorna, brukarna och cheferna. Kort och gott är detta det jobb jag trivts bäst på hittills under de år jag jobbat sedan studenten.
En stor fördel med jobbet är även att jag nu inte behöver nytta CSN och dra på mig mer lån. De veckorna jag sparar in under hösten använder jag hellre när/om jag kommer in på Socionomprogrammet. Jag hoppas och misstänker att de har högre krav på sina elever än vad min nuvarande utbildning har och då kommer jag inte kunna jobba lika mycket som nu utan att helt gå in i väggen.

Jag har även gjort plats i kalendern för Högskoleprovet och bokat in dagar med en vän som även hon ska göra provet så att vi kan plugga ihop inför det.

Ansökan till Komvux och Matte B, eller Matte 2 som det nu tydligen heter är även inskickad. Kommer jag in till mattematiken så börjar den i oktober vilket gör att jag kommer har häcken full rent ut sagt under de veckor den kursen pågår, dubbla kurser och jobb på 70%
Jag är inte helt säker på att jag kommer klara av det men jag tänker kämpa som fan för att klara det. Känner på mig att jag kommer gråta ett par gånger av total utmattning, något jag i regel alltid gör när jag tagit på mig för mycket, missat sömn och gett för mycket av mig själv på jobbet.

Min nya vardag kommer alltså att vara ganska så inrutad och jag känner en viss tacksamhet över att ha så få vänner som jag har här. Hade jag haft vänner hade jag inte haft tid för dem helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar