måndag 17 september 2012

Arbetsförmedlningen



Visst finns det mycket att säga om arbetsförmedlingen och bara nu idag visar det sig att de själva inte tillsätter sina tjänster utan får hjälp av Proffice. Men det var inte det jag tänkte ta upp utan jag tänkte fortsätta på det blogginlägg jag skrev igår men som försvann under tiden jag pussade sambon god natt. (oerhört irriterande. Ja att inlägget försvann alltså, inte pussen.)

Det hela började med att jag laddade ner Arbetsförmedlingens app till telefonen och började leta jobb till min sambo, efter stol incidenten i förra veckan har han fått nog, inte av eleverna utan av ledningen som han anser prioriterar fel, hans fokus har alltid varit eleverna. Jag hittade ett par intressanta anonnser och mailade över dem till honom, han ska tydligen söka en av dem idag så håll tummarna!
Där efter började jag spana efter jobb man som socionom kan söka. Jag hittade drömjobb gång på gång inom loppet av 15 annonser och ville kliva upp och söka dem alla på en gång. Tyvärr funkar det ju inte så, jag måste ju söka, komma in och läsa mina 7 terminer SEN kan jag söka. Men bättre motivation än just de annonserna har jag nog inte fått på ganska så länge.

Så, tvivlar ni eller tycker att målet känns oändligt långt borta, kolla igenom alternativen och påminn dig själv om varför du just nu sitter och sliter med att läsa upp betyg eller den tråkiga hemtentan. Målet finns där framme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar