måndag 27 augusti 2012

Terminstart

Jag har skjutit upp tanken på att skolan börjar så länge att det nästan kom som en överraskning i helgen att det var dags att åka norr ut idag.
Samtidigt så erbjöd jag mig att jobba några timmar mitt på dagen för att få ihop alla lösa trådar på jobbet vilket gjorde att min välbehövliga sovmorgon försvann.

Mötte en klasskompis på perrongen och genast var vi tillbaka i samma gnäll som alltid, lärare som inte rättar uppgifter i tid, betygs som glöms bort eller blir fel och uppgifter som försvinner. Fick frågan av hen om jag tänkt fortsätta utbildningen.. Jag är inte bra på att ljuga men ville inte avslöja min plan för hen. Så jag sa att utbildningen inte ger mig det jag hoppades på och att jag inte vet vad jag vill göra med utbildningen när jag är klar, det kanske räcker med min nuvarande utbildning (skötare/undersköterska) för de jobb jag vill ha, då känns det onödigt att resa norrut så ofta.
Det är ju sanningen, också. Men en version av sanningen. Min dröm behåller jag för mig själv i denna umgänge tills vidare i alla fall.

Tågresan kunde varit underbar men tre faktorer sänker betyget rejält, vi kom iväg 25 minuter senare än planerat från Sthlm central, jag har åkt baklänges hela vägen och från Gävle har jag delat vagnen med två små barn (trötta, uttråkade och där med skrikiga barn) med sina föräldrar där mamman mest behandlar sina barn som undar. Nej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar