lördag 25 augusti 2012

Ledig dag


Ja tydligen ska man ha lediga dagar med. Dagar som ska ägnas till återhämtning. Jag vet inte hur mycket återhämtning min dag inneburit men den har gjort under för själen.
Sovmorgon, en tur till gymmet och sen hem för att göra lunch. Samtidigt som jag lagade lunchen pratade jag i telefon med en gymnasieklasskompis även kallad min skogstös. Äntligen fick jag bekänna för en "verklig" person mina tankar kring att vara utan nära vänner i min nya hemstad. Jag har ju faktiskt ingen nära vän här och det sliter på mig samtidigt som det är det som gör att jag kommer hinna plugga så mycket i höst samtidigt som jag kommer jobba. Det var skönt att få sätta ord på känslorna och höra någon annans reflektioner av mina tankar. Det visade sig dessutom att hon är lite i samma sits..

Så hur gör man när man är vuxen och vill lät känna nya människor?

Som en extrabonus mötte jag upp en vän från högstadiet för shopping, skvaller och sockerchock. Jag insåg då att jag faktiskt inte är utan vänner som det ibland känns som. Jag har vänner. De bor bara inte så nära mig som jag önskar alternativt behöver.

Där efter blev det middag med  efterrätt hos min nygifta vän P och hans fru kvällen avslutades med en drink inne i stan och jag undrar hur sjutton Sthlms innerstad förvandlades till en fritidsgård på bara ett par timmar?

Dagens klockrena citat levererat av mig blev " springer runt om en odlad höna." ja ollar och skållad öre tydligen lättare än väntat att förväxla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar