lördag 26 oktober 2013

Teori möter praktik



Tänk att det i stort sett alltid är mycket roligare att plugga i teorion än i praktiken. 

Ofta ser jag fram emot att sätta mig och plugga, låta fingarna flyga över tangenterna - för jag vet ju vad jag vill ha sagt, finslipa dokumenten och sedan skicka in mitt arbete till min lärare. 

Men så fort jag sätter mig tillrätta med datorn och böckerna vid min sida på skrivbordet så blir allt annat så mycket mer intressant. Till exempel så är Blondinbellas blogg aldrig så intressant som just när jag ska plugga. Jag försöker muta mig själv, göra scheman, sätta en timer på mobilen där jag varvar plugg med nöje och tänka på allt det roliga jag kan göra sen - när arbetet är inlämnat.

Men det som egentligen bara behöver ta ett par tre timmar i effektiv tid tar allt som oftast dubbelt så lång tid för att jag gör så mycket annat, helt onödigt, istället för att producera text.

Ja, att blogga tillfaller givetvis kategorin onödigt att göra vid datorn istället för att producera text.

1 kommentar:

  1. Ditt undermedvetna kanske tror att målet med dina studier inte är bra? Eller är det brist på självbehärskning? Eller brist på kompetens? Jag tror att du har flera goda sidor/kompetenser. Vänliga hälsningar från Fredrik och Amoristerna!

    SvaraRadera